Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φωκάς Ευαγγελινός -συνέντευξη στην Μαριάντζελα Γκίντη για Hellas news Toronto -New York



Φωκάς Ευαγγελινός
Ενας πετυχημένος Ελληνας επαγγελματίας που μπορεί να μας μεταφέρει με την εμπειρία και το έργο του πως συνδιαλέγεται το συναίσθημα με την κίνηση και την μουσική για μια άψογη performance.
Ο Φωκάς Ευαγγελινός φέτος είναι για αλλη μια φορά στο ''Dancing with the stars '' .Έχει συνεργαστεί με τα πιο γνωστά ονόματα στο χώρο του θεάτρου αλλα και της μουσικής.
Χορογραφίες στο Εθνικό θέατρο , πρωτιές στην Eurovision ,βραβεία και τιμητικές διακρίσεις σε Ελλαδα και εξωτερικό,χορογραφίες σε κινηματογραφικές ταινίες και τέλος καθηγητής χορου ιδρυτής της σχολής ''Φωκάς Ευαγγελινός''η οποία το 2005 γίνεται Approved Dance Center της Imperial Society of Teachers of Dance της Αγγλίας.
Ενας Ελληνας χορογράφος που εκτός απο διάσημος σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο ,είναι συνειδητά απόλυτα ταγμένος στην δημιουργία χωρίς να καλλιεργεί σκάνδαλα .
Διατηρώντας πάντα μια ελκυστική και ζεστή ενέργεια και ένα φως που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή ,θες απλά να είσαι δίπλα του.Εχω βρεθεί σε διδασκαλίες του στο Κρατικό θέατρο και οι ηθοποιοί τον άκουγαν με ευλάβεια και σεβασμό χωρίς ούτε για ένα λεπτό να χρειαστεί να το επιβάλλει.
Μια γεμάτη καρδιά και μια στοχευμένη τεχνική στο χορό κάνουν τον Φωκά Ευαγγελινό ξεχωριστή και σπουδαία προσωπικότητα που καθιστά ευννοημένες όλες του τις συνεργασίες.

Μ.Γ.-Εχετε μια μακροχρονη πορεία που σηματοδοτεί επιτυχίες σε Ελλάδα και εξωτερικό.Πειτε μας ένα χαρακτιριστικό σας που θεωρητε οτι ειναι βάση της επιτυχίας σας αυτής.


Φ.Ε.-Η βάση της επιτυχίας μου είναι ότι μπορώ να ονειρεύομαι, να ταξιδεύω και να δημιουργώ μέσα από τη δουλειά μου. Το γεγονός ότι κάτι απλό και ασήμαντο για τους άλλους , για μένα αποτελεί πηγή έμπνευσης, είναι αυτό που μου έχει δώσει τη διάρκεια.

Μ.Γ.-Ποιό ήταν το πρώτο σας κοστούμι και ο πρώτος σας χορός.

Η πρώτη μου επαγγελματική εμφάνιση και ορόσημο στη καριέρα μου ήταν στο θέατρο Τέχνης στους «’Όρνιθες» του Αριστοφάνη φορώντας τα ιστορικά κοστούμια του Γιάννη Τσαρούχη.



Μ.Γ.-Σαν επαγγελματίας χορογράφος και καθηγητης χορου ποια ειναι η φιλοσοφια που εχετε στο στησιμο μιας χορογραφίας περα απο το τεχνικό κομματι που δουλεύετε με ακρίβεια και μεθοδο.

Φ.Ε.-Η φιλοσοφία μου είναι η χορογραφία να εξυπηρετεί μέσα σε μία παράσταση απόλυτα το κείμενο και την εποχή.


Μ.Γ.-Εχετε ενα συγεκριμενο στυλ στις χορογραφιες σας που και χωρις να γνωριζει καποιος την τεχνική αντιλαμβάνεται οτι εχετε βάλει την υπογραφή σας .Ποιοι ηταν για εσας εμπνευση απο τους μεγαλους διασημους χορευτές και τι θυμάστε χαρακτηριστικα απο καποιον σαν οδηγία -ευαγγέλιο που ειχατε παντα στην πορεια σας?

Φ.Ε.-Από τους Έλληνες χορευτές – χορογράφους θαύμαζα πάντα τον Γιάννη Φλερύ που είχα τη χαρά και τη τιμή να τον γνωρίσω προσωπικά και μου έλεγε πάντα «Φωκά μου ό,τι σημαντικό και να κάνεις να ξέρεις ότι η επόμενη μέρα θα σου φέρει κάτι καλύτερο».

Μ.Γ.- Ποια συναισθηματα απελευθερωνονται με το χορο.Υπαρχουν συγκεκριμενοι χοροι για αντιστοιχα συναισθηματα;


Φ.Ε.Όλα τα είδη χορού βγάζουν συναισθήματα. Δεν υφίσταται χορός χωρίς συναίσθημα και κάθε χορός ανάλογα με τις ρίζες και τη φιλοσοφία του απελευθερώνει διαφορετικά συναισθήματα.

Μ.Γ.-Ποια ήταν η χειρότερή σας στιγμή ενώ χορεύατε και ποιά η καλύτερη.

Φ.Ε.-Στο χορό υπάρχουν πολλές καλές και κακές στιγμές. Η συγκίνηση και η μαγεία που ένιωσα όμως σκηνοθετώντας τις Τελετές Έναρξης και Λήξης των Παγκοσμίων Αγώνων Special Olympics ΑΘΗΝΑ 2011 που έγιναν στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο, θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στη ψυχή μου.

Μ.Γ.-Αγαπάτε το χορό ως μέσο έκφρασης και μας το έχετε αποδείξει με το περίφημο έργο σας .Ποια άλλη τέχνη σας καθηλώνει και θα ακολουθουσατε αν κανατε μια νεα αρχή σημερα.

Φ.Ε.-Είναι τόσο απόλυτη η έκφραση μου μέσα από το χορό, που δεν θα μπορούσα να εκφραστώ μέσα από άλλη τέχνη. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν απολαμβάνω και δεν εμπνέομαι από άλλες μορφές τέχνης.


Μ.Γ.-Ποιά μουσική σας εμπνέει.

Φ.Ε.-Η μουσική που έχει σχέση με την παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μου.

Μ.Γ.-Εχετε πετύχει τους στόχους σας μεχρι σημερα και κανετε αυτό που αγαπάτε εχοντας καταξίωση και επιτυχία.Ποιος ειναι ο επόμενος μακροπρόθεσμος στόχος σας;

Φ.Ε.-Σαν χορογράφος όντως έχω πετύχει πολλούς από τους στόχους μου από εκεί και πέρα η εξέλιξη αυτού για εμένα είναι η σκηνοθεσία.
Είμαι πολύ χαρούμενος που μου δίνεται η ευκαιρία να κάνω το επόμενο βήμα αφού τον Μάρτιο του 2013 θα ανέβει στο θέατρο Badminton η παράσταση «Η Ελλάδα μέσα από την Επιθεώρηση» την οποία θα σκηνοθετήσω.

Μ.Γ.-Ποια είναι η αγαπημένη σας φράση.

Φ.Ε.- «Πρέπει να είσαι η αλλαγή που θέλεις να έρθει» Μαχατμα Γκάντι.

Μ.Γ.-Ενα μήνυμα απο σας για όλους τους Ελληνες της Αμερικής και του Καναδά για τις δυσκολες στιγμές της πατρίδας μας.

Φ.Ε.-Η Χώρα μας έχει περάσει και στο παρελθόν δύσκολες στιγμές αυτό όμως που πάντα μας έκανε να τις ξεπερνάμε είναι η αγάπη μας για την πατρίδα και η αλληλεγγύη που πάντα δείχναμε ο ένας στον άλλον όπου και να βρισκόμαστε. Φυσικά οι Έλληνες της ομογένειας πάντα αρωγοί στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας και έτσι και τώρα είμαι σίγουρος ότι αυτό θα συμβεί.

Μ.Γ.-Εαν σας δινοταν η ευκαιρία να βρεθείτε για λιγα λεπτά με το Θεό και σας ζητούσε να του δειξετε την ζωη σας με μια χορογραφία ποιά μουσική θα επιλέγατε ...


Φ.Ε.- To τραγούδι «Ξαφνικός Έρωτας» σε μουσική και στίχους Σταμάτη Σπανουδάκη με τη μεγάλη ερμηνεύτρια Ελένη Βιτάλη...

Συνέντευξη Φωκά Ευαγγελινού στην Μαριάντζελα Γκίντη για εφημερίδα Hellas news Toronto-New York 19/1/2013

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Συνέντευξη Νίκου Ζωιδάκη στην Μαριάντζελα Γκίντη

Ο μεγάλος Νίκος Ζωιδάκης γεννήθηκε στα Χανιά το 1969  με καταγωγή από τις Βουβές Κισσάμου και ασχολήται επαγγελματικα με την λυρα από το 1981.Ο ταλαντουχος κρητικός  της αυτοσχέδιας μαντινάδας , μοναδικός δεξιοτεχνης της λύρας, ο ανθρωπος που ταξιδευει με την φωνή και την διάθεσή του οσους τον παρακολουθούν ,εχοντας ήδη τετραπλό πλατινιένιο δίσκο εξασφάλισε  την  ευρεία αποδοχή και την αγκαλιά από τους Ελληνες. Ενας καλλιτέχνης που έχει το χάρισμα να σου μεταφέρει με την φωνή και την λύρα του την παράδοση παντρέυοντάς την με τον συνχρονο παλμό της εποχής .Οι στίχοι του σαν χρωματιστοι πολύτιμοι  λίθοι που φοράμε όλοι οι Ελληνες για να γιορτάσουμε ,να θυμηθούμε ,να νοσταλγήσουμε μαζί του .... Μ.Γ.-Τι σας οδήγησε να δημιουργήσετε την πρώτη σας μαντινάδα?Ποιά ήταν αυτή και ποιο το πρώτο σας κοινό? Ν.Ζ.-Η πρωτη μαντιναδα που εβγαλα ηταν : "δεν εχει νομους η καρδια για να την εδικασεις μη μου μιλας για λογικη τα λογια σου θα χασεις".την εβγαλα και την ειπα στο πατερα

Βιογραφικό Μαρία Αγγελική Γκίντη

Η Μαρία Αγγελική Γκίντη γεννήθηκε στην Αθήνα.Σπούδασε υποκριτική τρία χρόνια στον Πειραικο Συνδεσμο και απεκτησε πτυχίο μετα απο τελικές εξετάσεις του υπουργείου Πολιτισμού το 2004. Αμεσως μετα συνεχισε τις σπουδές της στο New York College στην σκηνοθεσία και το σενάριο.Την περίοδο αυτή ξεκίνησε η δουλειά της σαν υπεύθυνη επικοινωνίας στο γραφείο θεατρικών παραγωγών Τ exnis και η πρακτική της στον ΑΝΤ και το 2006 δουλεύει σαν βοηθός σκηνοθέτη σε γνωστές τηλεοπτικές σειρές-Ερωτας-δεληγιαννειο παρθεναγωγείο κτλ.Συνεργάζεται και με την On Productions ,PLD για τις σειρές ΄΄αν μ αγαπάς΄΄,΄΄ζωή ξανά'',και ΄΄όλα στον αέρα''. E νδιαμεσα ανεβάζει σε δική της σκηνοθεσία το΄΄Ακραία κωμικά φαινόμενα''και την ''Απώλεια''στο Θέατρο Δωρας Στράτου. Επίσης σκηνοθετεί τρείς ταινίες μικρου μήκους σε συνεργασία με τον Μενιο Δριτσα και την ΕΡΤ -και συμμετεχει σε φεστιβαλ δράμας -Θεσ/κης και το Athens Video Art Festival. Παρουσιάζει την πρώτη της πρ

Το αυθεντικό -από την Στέλλα Πετκάρη

Ξέρεις τι είν’ τ΄ αυθεντικό; Αυτό που δε λερώνεται… κι είναι σα σφαίρα γυάλινη, καθάρια, διαυγής; Όσο κι να το λαχταράς, όσο κι αν το μιμείσαι, αν δε κατέχεις τ΄ άθλημα… σεβάσου το… και φύγε! Ξέρει να υπερασπίζεται τ΄ αληθινό κι ατόφιο και στάση έχει στη ζωή…. τη γνήσια ματιά. Κι αν το θωρείς προσβάσιμο και θες να τ΄ αποκτήσεις σκέψου και ζύγιασε καλά … τις αντοχές που έχεις. Γιατί ειν’ αυτό που θα σου πει … να δεις μες την ψυχή σου! Να σε φιλτράρει προσπαθεί και να σε προσμετρήσει… Κι αν το αντέξεις όλ΄ αυτό και νοιώσεις και το φως του, τότε να ξέρεις μάτια μου, πως θα ζητά… το όλον! Και δε θα συμβιβάζεται στο λίγο και στο ίσως αλλά μονάχα στο… πολύ στο… πάντα και … «μαζί»! Στέλλα Πετκάρη φωτο Μαριάντζελα Γκίντη Μπέλεση