Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΕΝΑΡΙΟ -οδηγίες χρήσης 1

 

Η σχέση των πραγμάτων: Τίποτε δεν πρέπει να πέσει στην τύχη γιατί είναι χαριτωμένο ή σοφό. Ο Σαίξπηρ λεει: «Ακόμα και το πέταγμα ενός σπουργιτιού είναι μέρος του θεϊκού σχεδίου». Το να Φροντίζουμε τη σχέση των πραγμάτων ισοδυναμεί με το να είμαστε γνώστες του θέματος.
ΣΕΝΑΡΙΟ  ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΠΩΜΕΝΗ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ. Μοιάζει με τον ορισμό του ουσιαστικού στη γραμματική –μιλά για ένα πρόσωπο ή και περισσότερα, που, μέσα σε ένα καθορισμένο χρόνο δρα παράγοντας πράξεις. Αυτή τη θεμελιώδη προδιαγραφή την υλοποιούν όλα τα σενάρια.

Η φαντασία είναι ένας μυς του σώματος που εξασκείται.

Μαθαίνουμε τις μεθόδους για να τις καταπατάμε αν θέλουμε.

Α Β Γ Δ Ε

Α= αρχή, Β= κρίσιμη στιγμή 1, Γ= κρίσιμη στιγμή 2, Δ= η πιθανή λύση, Ε= τέλος
Ο σεναριογράφος γνωρίζει ως το Γ, μετά βρίσκει το Δ και μετά το Ε.
Α,Β: χαρακτήρες. Αν ξέρουμε το Θέμα (συμβάν – ιδέα – ήρωες) και το Γ, κρίσιμη στιγμή 2, βρίσκουμε πιθανή λύση Δ και τέλος Ε.

Μύθος: ιστορία ειπωμένη με ψέματα.
Πραγματικότητα: ιστορία ειπωμένη με αλήθειες.

Πραγματικότητα και μύθος συνυπάρχουν απόλυτα, εναλλάσσουν ρόλους, οι μύθοι μεγιστοποιούν την πραγματικότητα, της δίνουν υπεραξία. Για να στηρίξεις μια πραγματικότητα πρέπει να τη μεγιστοποιήσεις, να την ανατρέψεις, να την κάνεις μύθο (π.χ. Τρωικός πόλεμος. Δέκα χρόνια να πέσουν τα τείχη της Τροίας που ήταν ένα τειχάκι).
Μισή αλήθεια ισοδυναμεί με ολόκληρο ψέμα.

Ενας και μοναδικός τρόπος υπάρχει να αποτρέψουμε ένα δυνατό μύθο: Να δημιουργήσουμε έναν άλλο πιο ισχυρό που θα ανατρέψει τον προηγούμενο (π.χ. Καλό και κακό. Το καλό έχει τη δύναμή του κι αξίζει να αγωνιστεί κανείς γι αυτό). Προσοχή: Οχι υπερβολή για την υπερβολή παρά μόνο όταν εξυπηρετεί τις ανάγκες του σεναρίου.

Ο συγγραφέας υπερασπίζεται αυτό τον κόσμο και επικοινωνεί με τους αναγνώστες, αυτά τα δύο είναι βασικές προϋποθέσεις.
Ευαισθητοποιεί και σοκάρει. Αντλεί το θέμα από βιώματα, δικά του και των άλλων.
Ο ίδιος είναι καθρέφτης των άλλων. Βεβαίως κρίνουμε, κατανοούμε τους άλλους με βάση τη δική μας πραγματικότητα. Δε μπορεί να ξέρει κανείς την ιστορία, την πραγματικότητα του άλλου. Οι εικόνες και τα λόγια αντικαθίστανται. Η επικοινωνία είναι αναντικατάστατη.
Για να ξεκινήσει η ιστορία πρέπει να υπάρχει, υποβόσκει, μπακράουντ, πίσω έδαφος (ζωή, εμφύλιος, χρησμός...). Στις αρχαίες τραγωδίες ο χορός είναι το πίσω έδαφος.
Η εκκίνηση είναι κάτι που το αντιλαμβανόμαστε όλοι και συμφωνούμε (γνωρίζουμε όλοι ότι υπήρχε χρησμός, όνειρο, εμφύλιος..).
Μπορεί ένα σενάριο να ξεκινήσει ανάποδα από το τέλος ή το κρίσιμο σημείο. Αλλά αν το βάλουμε σε μία σειρά πάλι έχει αρχή, μέση και τέλος. Είναι το ίδιο νήμα.

Οι κρίσιμες στιγμές είναι 2. Αν έχουμε πάνω από 2 κρίσιμες στιγμές η ιστορία αποδυναμώνει, κουράζει
. Μικρές ανατροπές υπάρχουν και είναι καλές.

Στο σενάριο υπάρχει η ομάδα Α κι η ομάδα Β. Ο πρωταγωνιστής κι ο ανταγωνιστής. Η δράση κι η ανάδραση (αντίδραση, αναστολή, εμπόδιο, ανακοπή, δυσκολία, πρόβλημα).

αυτό θα σε βοηθήσει να ξεκινησεις:

http://www.youtube.com/watch?v=LeEQXw5KTcQ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το αυθεντικό -από την Στέλλα Πετκάρη

Ξέρεις τι είν’ τ΄ αυθεντικό; Αυτό που δε λερώνεται… κι είναι σα σφαίρα γυάλινη, καθάρια, διαυγής; Όσο κι να το λαχταράς, όσο κι αν το μιμείσαι, αν δε κατέχεις τ΄ άθλημα… σεβάσου το… και φύγε! Ξέρει να υπερασπίζεται τ΄ αληθινό κι ατόφιο και στάση έχει στη ζωή…. τη γνήσια ματιά. Κι αν το θωρείς προσβάσιμο και θες να τ΄ αποκτήσεις σκέψου και ζύγιασε καλά … τις αντοχές που έχεις. Γιατί ειν’ αυτό που θα σου πει … να δεις μες την ψυχή σου! Να σε φιλτράρει προσπαθεί και να σε προσμετρήσει… Κι αν το αντέξεις όλ΄ αυτό και νοιώσεις και το φως του, τότε να ξέρεις μάτια μου, πως θα ζητά… το όλον! Και δε θα συμβιβάζεται στο λίγο και στο ίσως αλλά μονάχα στο… πολύ στο… πάντα και … «μαζί»! Στέλλα Πετκάρη φωτο Μαριάντζελα Γκίντη Μπέλεση

Βιογραφικό Μαρία Αγγελική Γκίντη

Η Μαρία Αγγελική Γκίντη γεννήθηκε στην Αθήνα.Σπούδασε υποκριτική τρία χρόνια στον Πειραικο Συνδεσμο και απεκτησε πτυχίο μετα απο τελικές εξετάσεις του υπουργείου Πολιτισμού το 2004. Αμεσως μετα συνεχισε τις σπουδές της στο New York College στην σκηνοθεσία και το σενάριο.Την περίοδο αυτή ξεκίνησε η δουλειά της σαν υπεύθυνη επικοινωνίας στο γραφείο θεατρικών παραγωγών Τ exnis και η πρακτική της στον ΑΝΤ και το 2006 δουλεύει σαν βοηθός σκηνοθέτη σε γνωστές τηλεοπτικές σειρές-Ερωτας-δεληγιαννειο παρθεναγωγείο κτλ.Συνεργάζεται και με την On Productions ,PLD για τις σειρές ΄΄αν μ αγαπάς΄΄,΄΄ζωή ξανά'',και ΄΄όλα στον αέρα''. E νδιαμεσα ανεβάζει σε δική της σκηνοθεσία το΄΄Ακραία κωμικά φαινόμενα''και την ''Απώλεια''στο Θέατρο Δωρας Στράτου. Επίσης σκηνοθετεί τρείς ταινίες μικρου μήκους σε συνεργασία με τον Μενιο Δριτσα και την ΕΡΤ -και συμμετεχει σε φεστιβαλ δράμας -Θεσ/κης και το Athens Video Art Festival. Παρουσιάζει την πρώτη της πρ...

Ερωτικό Μ. Χατζιδάκι Απαγγελία Μαριάντζελα Γκίντη